Tryghed og tillid som fundament for godt forældresamarbejde

Børnehaven er åben for børn såvel som forældre

At starte i børnehaven er altid en stor omvæltning for såvel barnet som for forældrene. Her er mange børn og voksne at forholde sig til: nye regler, større ansvar og andre forventninger til både børn og voksne samt et stort hus at finde rundt i. Vores største ønske er, at I som familie kan lide at komme i børnehaven og interesserer jer for det, vi laver.

Dialog mellem jer forældre og personalet er noget vi vægter højt

Vi er interesseret i små og store oplevelser, da de er med til at understøtte vores arbejde med dit barn. Derfor vil det altid være muligt at få en samtale, når du eller vi vurderer, der er behov for det.

Vi prioriterer forældresamarbejdet højt, og arbejder for et åbent, tillidsfuldt og positivt samarbejde mellem forældre og personale, da det sikrer en større sammenhæng og tryghed i barnets hverdag. I skal føle jer godt modtaget, så I er trygge ved at aflevere jeres barn i børnehaven.

Inden barnet starter, sender vi et brev hjem til barnet med et ”velkommen” samt informationer om børnehaven og en opstarts samtalefolder.

For at gøre starten så blid som mulig, er det vigtigt, at barnet kan komme på besøg med forældre og/eller dagplejer – gerne flere gange – i børnehaven inden starten.

Samtaler og arrangementer afholdes løbende for at sikre gennemsigtighed

• Opstarts samtale inden barnet starter i børnehaven.
  • Opfølgningssamtale i løbet at barnets første 3-5 måneder i børnehaven.
  • Førskolesamtaler både med og uden skolen som deltager.
  • Trivsel evaluering (opsporingsmodel) 2 gange årligt.
  • Sprogvurder (screening).
  • Opspringsmodel og sprogscreening bruges til at understøtte dit barns udvikling og trivsel og desuden bruges det også som en del af forældresamtalerne.
  • Fællesarrangementer – sommerfest, juleklip, forældremøder og bestyrelsesmøder.