Samarbejde kendetegner de fælles rammer for dagtilbud Nordvest/Vodskov

Fælles rammer for Nordvest/Vodskov medfører en høj standard

Opsporingsmodellen herunder trivselsevalueringerne, er et systematisk redskab, det pædagogiske personale bruger i arbejdet med børns trivsel. Formålet med trivselsevaluering er, at personalet i institutionen kan handle på eventuelle trivselsudfordringer hos barnet så tidligt som muligt. Derfor trivselsevaluerer vi alle børn to gange om året

Uanset om en trivselsevaluering viser, at dit barn er i trivsel, har brug for ekstra opmærksomhed eller at der er bekymring, vil du altid blive orienteret om dette via det daglige forældresamarbejde.

Opsporingsmodel - model for tidlig opsporing (aalborg.dk)

Samarbejdet med dagpleje og skole danner grundlag for den gode overgang

Overgangen fra dagplejen til børnehave og fra børnehaven til skole vil altid ske i et tæt samarbejde med jer forældre og det er derfor vigtigt, at I sikrer, at relevant viden og informationer omkring jeres barn overleveres til personalet i institutionen/skolen.

Fagligheden styrkes, når vi samarbejder på tværs og herved støtter op om barnets udvikling

Tværprofessionelt samarbejde bidrager til, at alle børn kan deltage i det gode børne liv og læringsmiljø i dagtilbud af høj kvalitet, hvor forældre er aktive og ligeværdige samarbejdspartnere.

Det vil sige, at hvis I forældre sammen med personalet i børnehaven oplever en bekymring omkring jeres barn, kan der inviteres til dialogmøde med deltagelse af f.eks. tværfagligt team, børneterapeutisk team, folkekirkens familiestøtte, flexindsats, sprog og integration eller PPR.

Medicin kan være nødvendig

Medicingivning bør så vidt muligt foregå i hjemmet. Forældrene bør stræbe efter, at lægen ordinerer medicinen således, at barnet kan få medicinen i hjemmet. Når et barn starter i daginstitutionen, skal det afklares om barnet får medicin uanset omfang og mængde. Hvis et barn har behov for medicin i dagtimerne, skal forældrene udfylde et skema med oplysninger om medicin og dosering.

Det er vigtigt, at forældre og personale er i dialog omkring medicinhåndteringen således, at der skabes tryghed hos forældre og personale omkring varetagelsen af denne opgave.