Måltider skaber dagsrytmen i Blåhvalen

Madpakkens indhold skal give energi til leg og læring

Aalborg kommune har et fælles grundlag for mad og måltider, som vi arbejder ud fra. Måltidet er en vigtig del af vores hverdag og det har stor betydning for barnets trivsel og udvikling.

Vi skaber faste rammer og god stemning omkring alle måltider og spiser altid sammen med børnene.

I forældre, har stor betydning for sunde madvaner og I kan derfor forvente, at vi sammen med jer, vil have fokus på indholdet i jeres barns madpakke.

Forældrebetalt frugtordning er 60 % økologisk.

Dagens måltider opretholder dagsrytmen

• Morgenmad 6.15-7.30 Vi tilbyder havregryn eller cornflakes med mælk. Man må gerne selv medbringe morgenmad for eksempel yoghurt eller brød.
  • Formiddagsmad klokken 9. Barnets egen mad, vi drikker vand til.
  • Frokost klokken 11.00: Barnets egen madpakke, vi drikker mælk eller vand til.
  • Frugt klokken cirka klokken 14.00, som består af knækbrød, boller, rugbrød og forskelligt frugt. Frugtordningen er en forældrebetalt ordning.